Situatie: 

Het telefoonnummer is gewijzigd waardoor de bevestigingscode voor het inloggen van 2 factor authentificatie niet ontvangen wordt.


Actieplan:

Om de bevestigingscode op een nieuw telefoonnummer te ontvangen die je deze te wijzigen op de AFAS online portal.

Volg onderstaande stappen:


  1. Log in via www.afasonline.nl
  2. Vul hier het e-mailadres en wachtwoord in waar je voorheen mee hebt ingelogd
  3. Indien je nog over het oude telefoonnummer beschikt krijg je daarop de sms code en kan je inloggen. Indien dit niet het geval is kan je voor de optie inloggen via collega kiezen.
Tip
Bij het inloggen via collega kan je via je privé e-mailadres een bevestigingscode ontvangen en inloggen. Heb je geen ander e-mailadres dan kan je een collega vragen of contact opnemen met het service center. 


4. Als je bent ingelogd op AFAS online ga je naar het tabblad "Instellingen" en kies je vervolgens achter het veld "telefoonnr." voor wijzigen:

5. Je vult vervolgens het nieuwe telefoonnummer in en ontvangt daarna de sms om in te loggen. 


Resultaat: 

Na het wijzigen van het telefoonnummer wordt de sms verstuurd naar het nieuwe telefoonnummer en kan er weer ingelogd worden.